Onze teams in het digitale tijdperk
“Sibelga bestaat dankzij haar gemotiveerde en geëngageerde personeelsleden, die trots zijn om te komen werken en weten waarom ze ’s morgens hun bed uitkomen”. Zo verwoordde Marie-Pierre Fauconnier het in november bij haar aanstelling aan het hoofd van de onderneming.
Er kwamen dit jaar heel wat projecten tot stand, met name rond digitalisering en welzijn op het werk. Enerzijds om onze ongeveer 1000 medewerkers het leven makkelijker te maken, anderzijds om onze klanten een betere dienstverlening te kunnen bieden.
Een nieuw management
Een markant feit het afgelopen jaar, was het aantreden van een nieuwe directie. Die heeft alle troeven in handen om de drie grote uitdagingen aan te gaan waar Sibelga mee te maken zal krijgen: de toegang tot energie voor iedereen, de energietransitie en de digitale revolutie.
MeerDe digitalisering van het werk
Het gebruik van nieuwe technologieën neemt hand om hand toe. Een fantastische kans om onze klantenservice te verbeteren. Zodoende worden de metiers en de interne praktijken in vraag gesteld, om ze efficiënter en flexibeler te maken. Op opleidingsvlak, op het terrein of in ons veiligheidsbeleid: Sibelga gaat voor digitalisering. Dat blijkt duidelijk uit de voornaamste realisaties van het afgelopen jaar.
MeerDe dagelijkse praktijk
De levenskwaliteit op het werk vormt sinds lang een speerpunt van ons HR-beleid. Creativiteit en engagement zijn daar immers onlosmakelijk mee verbonden. Als het op rekruteren aankomt zijn er dan ook geen betere ambassadeurs dan onze eigen medewerkers. Omdat wij het welzijn op het werk en de aantrekkelijkheid van Sibelga als werkgever voortdurend willen verbeteren, hebben wij dit jaar opnieuw concrete oplossingen getest voor de organisatie van het werk, het verminderen van stress en de mobiliteit.
MeerOnze medewerkers in een paar cijfers
Geslacht
- Vrouwen
- Mannen
Leeftijd
- - 25 jaar
- 25-34 jaar
- 35 - 44 jaar
- 45 - 54 jaar
- 55 jaar en meer
Anciënniteit
- 0 - 5 jaar
- 6 - 15 jaar
- 16 - 25 jaar
- 26 - 35 jaar
- 35 jaar en meer
Departementen
- Contact met de klanten
- Technisch beheer van de netten
- Administratieve ondersteuning, IT,...
- Asset Management